sannatassa

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Susanna - 5 maj 2010 18:12

Kära nån.. Kom hem från jobbet vid halv 12 och gick runt här och smågrejjade lite.. Sen vid 13 tiden.. det var som att någon slagit ett basebollträ i huvudet på mig. Jag hamnade i koma totalt! Sååå trött!! Sov till kl 16, då tyckte Stefan att de fick vara nog och ska det bli någon sömn i natt så fick det inte bli fler timmar!! Släpade mig upp ur sängen och ut en sväng med hunden.. först NU börjar jag piggna till men är fortfarande helt slut. Tur att det bara är två dagar till helg. TVÅ dagar.. tre har redan gått.. vart tar tiden vägen!?!?


Har pratat med moster nr 2 idag. Hon är mor till mina kusiner nr 3 och 5. Det vankas födelsedag minsan!! Kusin nr 5 fyller år och vad i herrans namn ska man köpa till en liten kille som man tyvär inte träffar så ofta!? Kläder är behändigt men inte särskillt skoj för barnet så, det får nog lov att bli någon bonusgrej! Vad?? Får vi se.. Det får bli en tur till kungens kurva och se vad leksaksaffärernas mästar-affär har att erbjuda. Snart sommar också så någon slags skoj utegrej borde ju finnas?!

Dessutom, eftersom vi åker ner på torsdagen, så tänkte jag och Stefan ta med os kusin nr 3 till Leos lekland! Vi har varit där innan och hade jätte skoj så det ser jag fram emot!

Torsdag = Ankomst

Fredag = Leos lekland och födelsedagsfirande

Lördag = Födelsedagsfirande och POFF så är det

Söndag.. då måste man åka hem..   


Snarast måste endel saker fixas här hemma.. jord måste köpas eftersom tomatplantorna växer sådant, så de måste planteras om i större krukor!!!

Jag MÅSTE få tummen ur och göra rent mattan i vardagsrummet, den ser just nu ut som en schäfer-ryamatta! Lilla bebisakvariet måste rengöras eftersom fiskarna är så jäkla kåta... Vi har inte platts för fler bebisar nu så nu får dem gärna lugna sig!! Kära nån vi har ca25 st småttingar redan som INTE kommer att få platts i stora akvariet.. Kanske får bli lite blocket annonser framöver..


Hunden har haft en vilodag. Det behöver man ibland! Inte henne emot, hon ha rlegat i soffan hela eftermiddagen och mest blängt irriterat på oss när vi också försökt sträcka ut oss lite.. Tar man FÖR mycke platts har hon lärt sig att om hon ställer sig PÅ mig och pussar mig lite i ansiktet så kan jag inte motstå utan ge henne lite platts.. Bara att inse att soffan nu är adopterad till henne..

Du lille söte hund, vad gjorde jag utan dig?!   


Stefan är, ikväll igen, iväg och grejjar i hans systers nybyggna hus.. Nu har jag ju fått ha honom hemma ett tag så nu börjar vi om på ny kula! Ensamma kvällar med ensamma middagar och ensam får man traska in i sängen också.. nåja, det är liite skönt också. OOPS!! Får man nämna sånt så folk hör/läser??   


Nu, är det tv-time. En hundpromenad, en dusch sen är det nattinatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards