sannatassa

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Susanna - 18 maj 2010 13:24

Å herre gud vad det var skönt att vara på ön. TRÅKIGT väder men, trots allt skönt att vara hemma och träffa alla! Fullt schema må jag säga, hela helgen. Det var middag hos farmor, två kalas och leos lekland nästan hela fredagen. Jäkla ungar att vara snabba. Under en blinkning han de försvinna ur sickte! Härlig träningsvärk hade jag daen efter, men skoj hade vi!!


Å så agility. 18 dagar kvar till debuten i Solna/Sundbyberg. Inte annat än att man bli lite nervös, speciellt när det finns saker som jag VET att vi har lite problem med. Lite roligt är det, att slalomen, som vi hafft jätteproblem med nu i vår helt plöttsligt fungerar. Vad har hänt??? Var iväg idag för att träna just slalom och herregud.. det är ju som att hundskrället inte gjort annat!? Problem??? Nehehee! Testade båda håll och skarpa kurvor, nemas problemas!! ROLIGT!! När det går åt rätt håll. När vi kommit ner till ön så passade jag så klart på att åka till ölands brukshundklubb (de har en så mycke bättre plan än tysresö) för att träna lite bana. Ojoj, duktiga duktiga hund. Fort gå det så raksträckorna kan jag ju bara fetglömma att hinna med. Jag genar så mycket jag vågar men det räcker inte.


Nåväl, hon är duktig min lilla skutta. Tack Anja för din komentar!! Det behövdes! Jag ääär en slarvlisa med händerna!! Att det ska va så jäkelens svårt?! Och, kontaktfälten.. är så tråkiga att träna.. meen jag ska ta mig i kragen och träna frånspringningar!! Annica har också komenterat våra kontaktfällt såå jag kanske skulle ta och jobba lite mer på det.. Nu är ju slalomproblemen ur världen så nu får vi bena ut nästa grej! Gisses vad tiden går fort!!! Tänk, att man ska behöva anmäla sig till tävling för att komma framåt!!?!?!


Lite filmer från slalomträning och ölands"bana":


OOoch så lite bilder med på min lilla sötnos :)

                    

Ovido - Quiz & Flashcards