sannatassa

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Helg!

Av Susanna - 16 april 2010 13:23

Veckan som gått:

Tja, det har nog varit en ganska så händelselös vecka. Varit på klubben och tränat lite. Agilitykursen har dragit igång på riktigt och ensammen varena kväll har jag vart med. Stefan sa att de skulle vara klara i onsdags.. ICKE.. De är inte klara än. Deh ar jobbat varenda kväll hela veckan och hela förra helgen så.. Han är nu förbjuden att jobba ikväll! Fredag kväll tänker jag banne mig inte sitta ensam också!


Kursen igår

Det var ju skoj att se vad det är för hundar som är med. Tassa och en rottis tik är de enda Large hundarna. Resterande är medium hela bunten. Tassa har som vanligt väldigt bråttom att komma igång.. Varför stå och prata när det står massa hinder framme!? ... pip och gnäll.. hela tiden. Så nästa gång ska buren med och där ska det VILAS mellan varven!

Uppgifterna igår var först framåtsändande, vilket Tassa klara utan problem. Hon har en STORT hindersug och det är ju skoj! Det för dock med sig lite nackdelar..

Vi körde tre övningar. Tre små övningar som jag själv brukar köra och där jag VET att vi får problem ibland. Vid ett staket, får vi genast PROBLEM! Jag får över henne utan problem om man kör det som en serpentin.. men ska jag efter första hindret få henne till mig så vi tar hinder nr 2 från samma håll så bara, går det inte! Då hinner jag inte med henne helt enkelt. Hon är för jäävla snabb! Det blir kaos och tillslut står vi båda tåv med gröt i bollen och ingen utav oss förstår hur den andra tänker.


Kurs hos Annica på Torsdag i nästa vecka. Ska bli skoj att se om hon har några bra tipps att komma med så vi klarar av det där förbaskade staketet!


Fredag:

Ikväll är det vampyrseriedax... herre gud. En serie för 14 åringar som jag fastnat så dant för. Han är bra sexig den där vampyren alltså! Ska snart dra igång ugnen. Fläskfile och hemmagjord klyftpotatis sätter igång hungerkänslorna ganska bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards