sannatassa

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Susanna - 11 mars 2010 18:58

Börjar kvällens inlägg med en försenad hälsning!

Hej Viktoria!!!



Så, åter till mitt bloggande.

.. våren är helt klart vääldigt nära nu! SOM det droppar från taken. Helt underbart.. Mindre underbart är de blöta vägarna.. min silver bil.. hmmm.. går mer i grått än silver.. Jaja.. snart blir det sommar och då brottas vi med asfaltsfläkarna i stället. Aldrig blir man nöjd! Icke sa nicke!


Morgonen startade ju minst sagt märkligt.. Mitt i vägen står en polisbil med fullt blåblink på. 100m längre bort står en till, ingen trafik kan passera.  Undefär på mitten av sträckan står två män och pratar.. Jaha, tänkte jag. Och va fan står de där om kl 5 en torsdagsmorgon!? Jag ska till jobbet och har varken råd eller lust med att stå här.. Efter några sekunder inser jag vad det hela handlar om.. Över de båda poliserna går nämnligen en gångbro och på denna bro sitter det en mörk person som jag valt att dömma som man. Typisk manlig stil hade han i alla fall från det håll jag såg. Jaja, jag och kön bakom mig insåg efter 20 min att ska vi komma till våra arbeten idag så får vi vända.. Ja, vi i personbilar kunde vända i alla fall. De stackars lastbils- buss-chaufförerna fick backa hela vägen.. Roligare har dom väl haft i sina liv antar jag! Hur det hela slutade, hoppas jag få läsa i mitt i haninge nästa vecka.


VI SKA FÅ EN NY TOALETTDÖRR!!! JIPPIIII!!! Jag hade inte ens fått av mig jackan idag förns det ringde på dörrn och en av fastighetsskötarna bad att få komma in och se på vraket som hänger där nu. Så, i nästa vecka kommer den nya dörren! Guuud vad det ska bli skönt att få bajja med stängd dörr!!


Hörrni, i morgon är det fredag. Vist sjunger det fint i öronen?? Fredag.. hmm.. underbart ord! Nu, blir det minsan lite kvällsfika sen sängen för mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards