sannatassa

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Luktsinnet

Av Susanna - 16 mars 2010 14:53

Ja, hunden har ett utvmärkt luktsinne.. men jag tänker inte skriva om hund idag, bara oss tvåbeningar..


En person på min arbetsplats har en tendens till att ÖSA på sig parfym (ni kollegor som läser, ni vet säkert vem jag menar). Ja, den luktar säkert gott om man bara har någon droppe så bara en tendens till lukt finns när man är nära men, den här personen, a jag tror denne badar i parfymen. Det luktar så mycke så jag börjar fundera på om dagens huvudvärk kommer av detta. Jag går gärna omvägar och kommer man nära så håller jag hellre andan. Goode tiiid vad parfym! Jag tror, vet ej säkert, att denne inte riktigt har alla hästar hemma men har fått jobb på det här stället eftersom det kanske inte är så lätt att få jobb på andra ställen. Jag klarar bara inte av denna starka parfymdoft. Jag ställer mig frågan. Känner man inte själv att man luktar FÖR mycket? Jag kanske är känslig men, jag tycker faktiskt inte om det.. Det händer lite då och då att man går förbi någon och får nästan som ett slag mot ansiktet av doften man möter.  Men, just denna personen kommer man för nära lite för ofta känner jag nu. Kan man säga så? "ursäkta men, kan du nöja dig med 1 parfymsprut.. i stället för dina 25??" .. eller så säger man ingenting.. flaskan lär snart vara slut.. hoppas jag i alla fall..



Nu tänker jag lägga in lite hund i alla fall.. Jag hade ju tänkt boka ridhuset på öland till helgen när jag kommer ner till ön. Men nehe.. Där ska det tydligen vara någon träning heeela lördagen och heela söndagen.. eller ja.. eftermiddagarna och kvällana var lediga men.. På lördagen ska jag ju på kalas.. Och på söndagen åker jag upp igen.. Jaha.. ingen agility för mig inte!   

Föresten.. är det avsluting på fortsättningskursen nästa söndag.. så det blir att gå upp tiiidigt på söndag.. lämna öland senast kl 11 !! Absolut absolut senast 11!! Helst 10.. Men skit samma.. jag åker ner till påsk igen och det är ju ganska snart!


Jag har kommit till insikt. Jag använder .. på tok för mycket.. någon slags punktsjuka.. Ja, ni ser. Det tar aldrig slut.. Hu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards