sannatassa

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Kompiskväll och kroppkaksfläsk skuret!!!

Av Susanna - 27 februari 2010 16:13

Vi rivstartade dagen med att åka till Maxi. På ett helt år har jag bara råkat ut för avstämning EN gång. Idag, när vi fyllt vår vagn och den lilla blippdosan visade ett tal på 4 siffror, JA, tror ni inte vi åkte på en jävla kontroll idag då!? BLÄÄÄ!!! Fasen.. Jaha det var bara till att börja packa om allt. Sur som jag blev tvingade vi ica perosnalen att packa ner allt i mina påsar igen. NEmas problemas. En ung blond tjej ställde sig och började packa våra varor. Fick dessutom en gratis påse för att hon inte kunde packa lika bra som vi gjort innan!! Summa av det hela visade att gurkan inte var scanad. Den hade sin fina lilla etikett på men den var inte blippad. Ajaj.. nu lär det väl bli fler kontroller antar jag..! Men jag tänker inte ta det på mitt ansvar eftersom Stefan var dem som la ner gurkan i påsen!


Ikväll kommer Lisen och Håkan. Vi serverar lite god mat och hoppas på en trevlig kväll med lite spel av olika slag! Buzz och singstar börjar bli obligatoriskt på våra partajkvällar! Inte mig emot,tycker sådant är skoj! Inte igår man träffade dem.. vi har väl setts 3 gånger typ, de senaste året så det blir nog trevligt!


I morgon hade jag som plan att göra kroppkakor så, jag har skurit fläsket idag. Om vi får middagsgäster vet jag inte riktigt än. Vi får väl se! Det ska hur ellr hur bli väldigt gott!


Gissa vem som blev sugen när det luktar griskött i hela köket?!


Vad gör du vid bänken? Får jag smaka?


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards