sannatassa

Alla inlägg under februari 2010

Av Susanna - 17 februari 2010 14:18

.. just.. om tre veckor drar agilitykursen igång! Tassa och jag har redan börjat ladda!   Följsamhet och lite byten går ju faktiskt att träna utan hinder! En dröm.. är förståss att det skulle finnas en inomhushall här någonstans i närheten som man kunde boka.. Jag vill inte ens tänka på ad de ska ha för en hyrd timma i ridhusen här omkring..!!


Jobbet idag.. hälften så mycke ordrar idagmot i måndags.. vi var klara vid 11.45 Då var till och med vår lilla station på fruken städad. Hopp hopp.. Det fick bli en dag på Haninge Centrum!


Idag har mer än halva veckan gått! Jösses! På lördag är MatHem bjudna på tv3s inspelning för stjärnkockarna. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska med, fast det lutar åt det hållet! Det är ett trevligt och glatt gäng jag jobbar ihop med, så jag kan tänka mig att det kommer bli ganska bra!


Dagens rätt här hemma.. Kyckling och riis.. guuud va det var länge sen man åt kyckling! Det är synd, att man har så dåligt minne! Varenda dag är det " vad ska vi äta...??" när det finns sååå mycke mat som är så gott men som man så sällan kommer på!

Av Susanna - 15 februari 2010 15:36

  

Man har ju den mest underbara pojk man kan tänka sig!

Kom hem från tränigen på klubben i går kväll och möttes av roda rosor och tända ljus i hela lägenheten! Sånt händer bara på film! Snygga kläder hade han dragit på sig och serverade god mat med efterrätt!! Herregud vilken bra alla hjärtans dag det blev!!


Tidigare på dagen tränade jag och Tassa ihop med Mymlan och Carina, Simba och Sara. Lite kontaktövningar med störning är alltid bra att träna! Tack snälla ni för att ni vill vara med!


Gott folk! Det är måndag igen! Vi rivstartade veckan med över 100 ordrar så dagen blev lång. Jag lämnade in mitt kl 15 och då var ordrarna ännu inte klara. Redan från start har jag sagt att jag inte kan jobba långt in på eftermiddagen men det käns ju alltid dummt att lämna innan det är klart. Dock fanns det dem som lämnade långt innan mig så, helt värdelös känner jag mig inte. Det är så med hunderi. Man får anpassa sig och det har jag gjort klart  redan från den dagen jag var på intervju så, det får de finna sig i! Jag kan börja tidigt, men inte sluta för sent! 


Nu, är det dags för lite matlagning och sen ska jag baara måndagsslöa i soffan!!


  

Av Susanna - 12 februari 2010 15:34


Skoj med bilder!!! Tog en bild på buketten jag fick av farmor! Tufft!


     


Nu är det äntligen helg! Guuuud va denna veckan har gått fort

Ikväll blir det kycklingkebab och myspys till någon bra film. I morgon finns inga som helst planer på någonting mer än melodifestival och tacos! På Söndag, är de som vanligt kurs på klubben OCH Alla Hjärtans Dag! Du glömmer väl inte bort att uppvakta din älskade?


Någon som har tipps om hur man får liv i en sån där liten söt jul-en man kan ha på bordet under jul?? En sån där liten söt sak som luktar så gott! Mina två, blev lite torra och har lixom inte blivit sig själva. Dom är fortfarande gröna men har lixom börjar spreta och tar man på dem så är de lixom torra.. Alla små barr sitter kvar så jag hoppades ju så klart att de skulle överleva!


Hörrni.. kolla denna!  (obs! sätt på ljudet)

http://www.metacafe.com/watch/723617/so_so_so_cutems/

Av Susanna - 11 februari 2010 18:05

Fick ett blomsterbud igår! Hur paff blir man inte när man får ett telefontamtal från blomsterbutiken, där de fårgar om vår portkod eftersom de kommer med ett blomsterbud. WHAT!? Ska JAG få blommor? Ja, jo, Stefan köper faktiskt blommor ibland men blomsterBUD!? Vem? Vem? Vem? På det lilla kortet står det ett litet meddelande som avsutas med - kram framor - Åå hon är för söt min lilla farmor! Jätte fina blommor! Jag blev så glad!


Slog huvudet i enjärnbalk på jobbet igår.. Helve**e så jäv*a ont det gjorde!! Snygg bula som ömmar så man inte ens kan ligga på rygg i sängen! Klantlisa man är.. när man VET att man står under så reser man sig i alla fall.. själv skylla själv ha.. Hela dagen idag har jag gått med huvudvärk, om det hänger ihop vet jag inte. Kan inte skryta med att jag druckit så bra heller de senaste dagarna så huvudvärken kan mycke väl bero på vätskebrist i kroppen! Åter igen, själv skylla själv ha!


Hörrni, i morgon är det fredag. FREDAG! För typ 30 min sen (käns det som) satt jag och gnällde över att det var söndag och att det var flera dagar kvar till nästa fredag. Och det är redan i morgon! Jisses vad tiden går fort. Banne mig inte länge kvar tills det är pension!


Huset, är fortfarande något som svävar i mitt huvud. Liite överpris men tydligen har det inte kommit in några bud alls och då kaanske de kan tänka sig att gå ner lite i pris. 


Nu är det duschdags och sen läggdags! Ska försöka hålla mig vaken så jag får se halv 8 hos mig.. om det går! Är oliidligt trött!! .. trotts att jag hafft en slökväll.. bara legat i soffan och tyckt synd om mig själv. Stefan har både lagat mat och rastat hund! Jag har bara legat där under min gosegosfilt och tittat på diverseprogram som körs på eftermiddagarna!


  


Av Susanna - 10 februari 2010 21:16

jaja.. tröttnar du på foton, så får du hitta en annan blogg att läsa för här tar det aldrig slut!!


  


Stoppa in fingrarna där om du vill!!??! Okej.. bilden är tagen mitt i ett skall, så det ser värre ut än det är!

Av Susanna - 9 februari 2010 16:08

Nu är jag såå trött på vintern! Jag vill ha sol och värme så man kan sola och bada! Har vi inte haft nog med snö nu!? Jaaa det är jätte fint men, nu kan det väl räcka? Bilen ser ut som en liten sothög.. jag kan ge mig tusan på att om jag tävttar den så blir det svinkallt och så fryser den ihop till en liten isboll så jag inte kan använda den! Det har jag inte tid med! Skrev på papper på jobbet idag. Är nu mera provanställd och det känns ju ganska bra måste jag erkänna! Så skönt det ska bli att jobba, och få PENGAR för det! Det var ett tag sen nu!


Tidag. Tisdagar är väldigt neutrala. Måndagen är över och i morgon har halva veckan gått. Man har lite krafter kvar från helgen. Tisdagen är nog den enda dagen i veckan som man inte känner någo för, den lixom bara kommer och går.. som alla andra dagar fast andra dagar för alltid med sig en viss tanke.


Av Susanna - 8 februari 2010 19:04

Ja, killen på nyhetsmorgon SA faktiskt att man kunde börja så redan nu, så har man fina blommor till sommaren! Så, på akvariet står nu vårt miniväxthus med nysådda frön som förhoppningsvis blir stora och färgglada blommor till sommaren!


Vi insåg, att det rakt av såg ut som en svinstia här hemma. Fram med stora skurhinkarna och nu är här riktigt prydligt! Nu är det bara lite sortering till pärmarna kvar MEN jag måste köpa ett bättre pärmsystem i bokstavsordning innan jag tänker påbörja det där.


Har ni inget att göra ikväll?? På kanal 5 går outsiders och ikväll handlar det om personer med elalergi. Ja, många har sett det förr. Även jag MEN.. Det är så skrattretande att se dessa människor som gör allt för att folk ska tro på att deras attacker är på allvar. Herregud...



Av Susanna - 7 februari 2010 18:11

Kom precis hem från kursen. En kvinna har beslutat att lämna ifrån sig sin hund som tyvär har samlat på sig endel problem. Hunden är knappt ett år, lär sig snabbt, jobbar på bra och är jäkligt snygg. Tyvär, går han i försvar så fort en annan hund kommer för nära, och han försvarar sig med sitt liv, är ett som är säkert! Vad som hänt vet ingen men ägaren tycker att det är för jobigt och hon har försökt träna men det går inte bort. Hon orkar inte och känner själv att hon inte klarar av det. Jag lider med den stackars kvinnan som måste ta ett sådant beslut men man måste tänka på sig själv och hon VILL så gärna ha hund som kan umgås och träna ihop med andra, det går inte med denna. Han är enligt henne helt underbar hemma och mot oss människor är han så söt, lite reserverad men otroligt gullig. Jag får nästan själv en klump i halsen av hennes situation.. Tänk om det hade vart jag som behövde lämna ifrån mig tassa. Herregud! Det hade ju aldrig gått! Hellre hoppar jag från balkongen!!   


Huset idag! Super hus! Drömkåken!!!! Dock, tycker Stefan att det är lite för dyrt.. hmhm.. jaja.. jag får väl hitta ett anna hus då...


Igår höll bilen på att bli bucklad 2 gånger och INGEN av gångerna var det ens lite mitt fel!

1a gången fick vi möte på en smal väg. Jag stannar vid en infart och den mötande stora bilen försöker trycka upp sin bil så nära kanten som möligt.. När han är precis breve så börjar hans bil glida neråt MOT min bil! Det var inte mer än ett dasspapper mellan bilarna!

2a gången. Backar jag ner för den lilla gatan från stefans föräldrars hus. Uppifrån grannen kommer en annan bil som kör mot oss. Vi kör alltså åt samma håll, fast jag backar! Trångt och knöligt och tokigt kom jag så jag föröker ta mig framåt 1m för att komma på rätt köl igen. Icke sa nicke, så jag får backa mig ut ur snöhögen. Plöttsligt, kör idiotfaan som ligger framför om mig! Kunde han inte väntat på att jag backade de sista 10m?! Jävla idiotjävel! Även där var det så trångt så inte ens en tandtråd hade kunnat passera min backspegel och hans bil! Jag blir så ARG på folk som inte kan tänka innan man aggerar! Va fan skulle han om mig för?! NÄR JAG BACKAR! Jag kom ju lixom inte någonannan stans och han viste mycke väl att jag var påväg ner till stora vägen! Det handlade om 10 jävla meter! OOO jag blir arg bara jag tänker på idioten igen!!   


Helgen är slut.. en ny vecka väntar. Känns som en evighet till helg igen.. och så hinner man knappt blinka förän det är fredag! Veckan han INGET planerat förutom jobb jobb jobb. Jag såg föresten att planen på klubben är plogad   kanske att man kan köra lite agility där!

Ovido - Quiz & Flashcards