sannatassa

Alla inlägg under februari 2010

Av Susanna - 6 februari 2010 13:55

Till en början vill jag än en gång tacka för en trevlig kväll och supergod mat igårkväll! Det får bli "halv 8 hos oss" nästa gång!


Mitt halvljus på bilen gick sönder för några dagar sen och idag fick jag tummen ur och åkte till biltema för att köpa en ny. Stefan skulle byta redan ute på biltemas parkering men den lilla hållaren bara jävlades. Mitt emot, sitter en gammal raggare i en gammal volvo och väntar på sina två raggarkompisar som då är inne på biltema. Han ser Stefans många försök och kommer efter en kort stund ut för att hjälpa till. Av Stefans röstläge att dömma, så ansåg han inte att hjälpen var upskattad men raggargubben ville trotts Stefans fräsande korta komentarer hjälpa till. Så, han putande undan Stefan för att själv försöka och han insåg snabbt att tiden inte berodde på Stefans kunskap utan att själva fästet helt enkelt jävlades. Länge stod han och pratade bebisspråk med bilen!    

Stefan ville själv, men det ville raggaren också! En gammal man som förmodligen har sruvat en hel del bil i sina dar. Kände sig väl lite ensam där han satt och väntade på polarna så han tog sin chans. Jag tyckte från början att han var ganska (söt?) där han stod i sina cowboy skor, jeans, läderjacka med något festligt tryck och snörning på, håret satt i en hästsvans så en lång sliversvans hängde på ryggen och i handen hadde han en nästan tom Stockholm. Han såg sin chans att få prata lite och hjälpa till då han förmodligen inte ansåg att Stefan hade rätta knycken! Jag stod mest och flinade under tiden. Hela grejjen var ganska rolig! Till och med Stefan tittade flinande upp några gånger!


Vi var iväg på plantagen för att förnya våra fönsterutsmyckningar lite grann. Lite nya växter och krukor som kommer passa perfekt. Några blommor har växt så pass att krukorna inte längre räcker till så, det bli att planera om några st här i eftermiddag. Jorden hade dock frusit, så vi får vänta på att den tinat innan det blir någe planterande! Kan starkt rekomendera att vattna blommorna med akvarievatten. Gode tid vad dom växer växterna!!!


Ikväll gäller tacos och melodifestival!!!    

Av Susanna - 5 februari 2010 14:50

Fredag!

Helt underbart! Detta har varit en lite smpjobbig vecka med endel nya systemförsök på jobbet vilket har slitit mer på kropp och huvud än man tror så det ska bli sååå skönt att ha helg nu! Ikväll är vi bortbjudna på middag! Alltid trevligt!


Lördag!

Melodifestival och Tacos ligger på schemat! iga direkta planer för dagen men jag skulle tippa på att det blir en sväng på drevan om vädret tillåter. Vi är dock öppna för andra förslag!


Söndag!

Vi ska se på hus och senare är det kurs på klubben. Söndagar har nu mera döpts om till älgsöndag. Av den enkla anledning at tsöndagsmiddagen oftast består av någon form av älg! Denna gång blir det älgbiffar med hmmagjorda potatiskluftor. Mums mums! Hoooppas hoppas hoppas att mamma och pappa har någon mer liten stek som vi kan få med oss upp nästa gång! Himmel så gott det är!


Nu, är det dags att vila en stund så man kan vara människa ikväll!!


Ha en trevlig helg gott folk!    

Av Susanna - 4 februari 2010 20:20

.. jag gillar inte den! Verkligen inte! Särbehandling ligger ganska högt upp på min GILLARINTE-lista.. skärpning!


Det blir ett kort bloggande idag. Är huuuur trött som helst! Skulle köra lite sparkdragning med Tassa nere på isen.. vilken TUR att det inte hade kommit så mycke snö.. (märk min ironi) Sååå det blev ett evigt parkande för min del och bådas intresse svalnade snabbt så det blev lek i snön i stället, sen packade vi ner släden och stack hem!


Fredag i morgon. Jag har sovmorgon i morgon igen. Börjar inte förän kl 7. Jag är inte jätte förtjust i det nya upplägget defenitivt eftersom jag inte kan stanna kvar på eftermiddagen. Jag som var så glad över att få jobba tidiga mornar, så jag kunde komma hem i tid till tassa inser nu att förändringarna kommer ställa till det för mig.. Vi får se vad framtiden säger!


Nu, är det dags för sängen!! Godnatt på er!

Av Susanna - 3 februari 2010 16:16

Mitt lilla odjur.. älskade lilla odjur, drev mig till vansinne på vår eftermiddags promenad. Folk runt omkring tror väl att jag är fullkomligt dum i huvudet.. Nu när hennes hälsa inte varit på topp har motion varit det sista vi ägnat oss åt. Vi har tagit några regäla bitar då hon verkat må bra men inget mer än så. Idag, på vår eftermiddagproemnad, förlorade jag tålamodet totalt! Från det att vi lämnade dörren hängde hon som en dåre i kopplet och skulle var aöverallt samtidigt.. sa man till henne på något vis så hoppade hon lite, skulle pussas och så var det samma odägel igen. Leksak?? Jaaa får man tugga på den är den ju skoj.. men att koncentrera sig för att få den? GLÖM DE!  Efter 1km så brast det totalt för mig.. mjölksyra i varenda musklen som finns på kroppen så tillslut fick det vara nog. Jag skrek och hunden skrek och folk runt omkring kan omöjligt missat denna totala kaos som var på gångvägen utanför deras hus. Jag satte mig på knä och tog tag i kinderna på henne för att hon skulle fatta att nu säger jag banne mig inte till för att det är skoj utan för att jag menar det. Piplisa svarar som alltid med sin skära stämma. Känner man hunden, vet man att hon skriker bara man tittar på henne när hon gör otyg, så, ni kan kanske gissa vilket jäääkla liv det var!? Men oj, vilken lydig hund jag hade i koppel på vägen hem. Börjar hon stressa upp sig så är det lögn i helsicke att få henne att varva ner genom massa godis eller kontaktövningar. Sätta sig ner och hålla i henne mitt emot en verkar vara det enda som hjälper.

FAAASEN vilket dåligt samvete jag har nu då! Mammas lilla gosegri, jag vill ju inte göra henne illa på något sätt men faasen, ibland blir hon lite för mycke, både för mig och för sig själv. Hon ver ju inte vart hon har svansen ens när hon stressar upp som hon gör. Jag veeet att det är mitt egna fel som låtit henne ha så lång vila. En hund med mycke energi blir kaos me för mycke vila men jag har inte direkt haft några val. Nu mår hon dock bättre så nu ska energin brännas om dagarna. På jobbet har 3 nya tjejer börjat så förhoppningsvis blir inte dagarna så sena framöver och då, dåå ska vi ha maassa träning och aktiveringspromenader! Liten tröst åt mitt dåliga samvete är ju så klart att hon ligger tätt tätt intill mina fötter nu och sover!!


På tisdag går min praktik ut så förhoppningsvis kan jag åka till jobbet nästa onsdag som tillsvidareanställd med en 6 månaders provanställning som start. Januari var ju en hemskt bra månad så vi får hoppas att februari håller samma nivå. Det vore ju fantastiskt skönt! Men det märker vi i nästa vecka!!


Nu ska jag nog ta och fundera ut någon rolig hjärnaktivitet för mitt lilla monster här hemma. Hon kan behöva använda hjärnan och få ha lite kvalitetstid med klicker och gott godis. TUR att standart vilt även funkar som gotte nu när köttbullarna kan vara lite för starka för lilla magen. Vi tänker INTE chansa!!



Av Susanna - 2 februari 2010 16:29

En heelt vanlig tisdag. Dock liiite anolunda för ikväll börjar Dr House på 4an! Nu återstår det att se om denna säsong håller mottet.. serier brukar ha en tendens att bli dåliga när de kommer nya säsonger..


Tassa bajsade korvar igår kväll   

Nu tänker väl ni "eeh.. jaha.. och?" DÄRFÖR hon har haft diarre en vecka nu så det var väldigt skönt att se att magen är som den ska!


Hejdå photoshop! Vi ses aldrig igen! Knöligt och bökigt och på tok för mycke finesser för min smak! Fick en tips om en annan skoj sida på nätet som är bra mycket enklare att använda.. Skit skoj!! Tack Anja!

 


  

Av Susanna - 1 februari 2010 15:07

Utbildningen blir inte av... blää.. Nåja, inte så mycket jag kan göra åt saken! Får väl söka igen nästa år om den är aktuell då. Nu har jag ju jobb på g.. bara en veckas praktik kvar sen ska papper om provanställnings skrivas på.. och jäääklen ta den som säger att jag ska ha förlängd praktik. Nu har tydligen alla andra som har sin praktik där fått förlängt en månad. Det tänker jag INTE gå med på.. 4 veckor var överenskommelsen och har de något som de tycker att jag ska ändra på så får de banne mig ta det nu.. Om inte annat ska jag banne mig ha betald praktik! Då kan jag gå med på det.. men inte som det ser ut i dagsläget. Dessutom har jag ams bakom ryggen för även min handledare där sa "inte mer än en månad".. Så det så!   


Lilla hunden..  verkar vara antingen eller.. antingen är det diare.. eller inget alls!Nu har hon inte bajjat på ett dygn. Iof.. har hon inte fått så värst mycke mat heller... Men, hon äter det lilla hon får, slurpar i sig vatten och är pigg och glad så någon större nöd verkar det inte gå på henne.. Men det vore ju skönt om hon finge bli frisk helt snart. Inte nog med det, idag upptäckte jag en tå utan päls! Ajaj, fuktexem? Nu får det bli bandage på! Jag vet att hon har slickmani på tassarna.. Den lilla lumeln har ju kommit på att man kan slicka på natten, när vi sover, då kan ingen säga till henne att hon inte får! Duktig hund va!?


Sparken, jag och Tassa har varit nere på drevan en sväng idag! Helt värdelöst underlag idag! Halt för alla tre! Den dära sparken är inte så stabil som jag hade hoppats på! Vurpade så det stod härliga till.. tur att man har lite hull om rumpan annars hade jag förmodligen knäckt båda sittbenen! Duktiga duktiga Tassa sprang lätt förbi 2 mötande hundar. Hon som alltid tycker att andra hundar är så skoj! Helt plöttsligt så tittade hon inte ens åt dem.. "min matte och jag har skoj, så du kan gå där och spänna dig, i dont care" Något i den stilen berättade hennes ögon och kroppspråk för båda våra hundmöten.


Nu är det dags att göra pannkakisar! Länge sen det lagades här hemma så det ska bli riktigt gott idag!!    



Ovido - Quiz & Flashcards